Vilkår

Retningslinjer for frakt

Vi sender varene med Postnord. Du kan velge fraktalternativ i kassen. Fri frakt tilbys på alle ordrer over kr 3000,- og opptil 35 kg per kolli (kun for fastlands-Norge og privatpersoner). Ordrer med fri frakt sendes med Postnord til utleveringssted. På sendinger som overstiger 35 kg og er over 3000,- vil fraktkostnaden allikevel bli rabattert. Ved kjøp over kr 6000,- også gratis frakt på kolli nummer 2 inntil 35 kilo, over kr 9000,- også gratis frakt på kolli nummer 3 inntil 35 kilo. Videre har vi rabattert løsning på frakt under 35 kilo som utløses ved kjøp fra kr 200 og opp til kr 3000,-

Dersom volumvekten overstiger den fysiske vekten, vil volumvekten benyttes for fraktberegning. Det er ikke gratis frakt for pakker inntil 35 kg hvis volumvekten er høyere enn 35 kg. Volumvekt beregnes med formelen: lengde x bredde x høyde (i cm) / 5000.

Varene kan normalt forventes én til tre dager etter bestilling. Det er også mulig å hente varene i vår butikk: Rudssletta 68, 1351 Rud.

Når pakken er klar for henting vil du motta e-post og/eller SMS.

Pakker som ikke blir hentet, blir automatisk returnert til oss av Postnord eller Posten. Kjøper er ansvarlig for de opprinnelige fraktkostnadene fra kjøper til selger. I tillegg vil kjøper bli fakturert for returkostnader med kr 250,- per kolli opp til 35 kg, samt eventuelle tillegg for kolli som overstiger 35 kg.

Reklamasjon og erstatningsansvar ved skade under frakt

Dersom varen blir skadet under transport, forholder vi oss til Transportguiden punkt 1.8 hos Bring/Posten. Det er mottakers ansvar å kontrollere godset ved levering. Dersom mottaker signerer transportdokumentet uten anmerkning, anses godset å være i god stand ved utlevering. Ved skader må bilder legges ved som tydelig viser både indre og ytre emballasje, selve varen og skaden. Ved større skader, må godset oppbevares trygt for besiktelse av takstmann eller forsikringsselskap. Det må sikres mot ytterligere skade. Reklamert gods og emballasje må oppbevares inntil saken er fullt behandlet.

Retur av varer ved bruk av angrerett

For å benytte angrerett, fyll ut angrerettskjemaet og returner varene til oss. Dette skjemaet er alltid vedlagt din ordrebekreftelse på e-post. Kontroller at opplysningene er riktige og tydelige. Vær oppmerksom på at det ikke er angrerett på råvarer jfr. § 22 i angrerettsloven.

Pakk varen godt inn, benytt originalemballasjen samt en beskyttende transportemballasje som tilsvarer den varen ble levert i. Bruk transparent tape. Returner varen til Holm Brew. For å sikre rask retur og tilbakebetaling anbefaler vi å bestille returfrakt med Postnord, jf. punkt 2. Ved bruk av angrerett er det kunde som står for returfrakten.

Sende varer til oss for kjøpers regning, for service eller reparasjoner?

Dersom varer skal sendes til oss for service/reparasjoner på kjøpers regning, kan du bestille frakt hos Postnord.

Rask levering Vi tilbyr gratis frakt til privatkunder på alle ordrer over kr 3000, opptil 35 kg for ett kolli.